home Sveikata, grožis Maistas sportui: ar verta naudoti sporto salės naujokams?

Maistas sportui: ar verta naudoti sporto salės naujokams?

Perfectbody

Geras sportas ir jo rezultatai neatsiejami be vieno – gerų ir kokybiškų maisto papildų. Maistas sportui pastaraisiais metais tapo toks populiarus, kad juos ima naudoti netik pažengę, bet ir vos salės duris pražengę sportuoliai. Visgi kyla klausimas, ar jie elgiasi teisingai iškarto imdami vartoti papildus? Ties šituo klausimu galima susidaryti dvejopą nuomonę. Jeigu siekiate greitesnio atsistatymo ir mažesnio raumenų skausmo, tai vargu ar maistas sportui Jus išgelbės nuo kančių. Pradžia sudėtinga, raumenys dar neimlūs įsisavinti didesnius įvairiausių medžiagų kiekius, tad tenka laukti adaptacinio progreso. Kai tai įvyksta, netik natūraliai, bet ir maisto papildų pagalba raumenys ima atsistatinėti greičiau.

Proteino papildai idealūs bet kuriam, ar tai būtų naujokas, ar pažengęs atletas. Nuo pat pradžių yra svarbu užtikrinti, kad dienos baltymų norma būtų optimali (1.5-2.0 g vienam kūno kilogramui). Proteino papildai puikiai tiks užkamšyti mityboje kyšančias spragas. Jeigu neradote laiko suvartoti daugiau baltymų, išgerkite proteino kokteilį. Tai netik skanu, bet ir veiksminga siekiant greitesnio adaptacinio progreso. Proteino kokteiliai – idealus maistas sportui, kurio vienomis žemiausių kainų rasite Perfect Body internetinėje parduotuvėje.

Kreatinas – vienas populiariausių maisto papildų rinkoje. Pigus ir veiksmingas didinant jėgą bei raumenų apimtis. Tačiau naujokams vartoti nerekomenduojama, kadangi pirma svarbu sutvirtinti raumenis ir juos pripratinti prie fizinio krūvio natūraliai, be jokios maisto papildų pagalbos. Imdami naudoti kreatino produktus per anksti, rizikuojate atitolinti progresą, padidinti traumos tikimybę, raumenų skausmus ir kaupti nereikalingus skysčius po oda.

Amino rūgštys – taip pat vienas populiariausių papildų, vartojamų visų sporto šakų atstovų. Deja, šis maistas sportui nėra efektyvus naujokams. Amino rūgštys yra daug greitesnio įsisavinimo, lyginant su proteino papildais, tad labiau tinka norintiems greitesnio atsistatymo ir regeneracinio progreso. Efektyviai veikia sportininkams, turintims sunkias treniruotes ir bent kelių mėnesių treniruočių stažą, tačiau naujokams – poveikis visiškai minimalus dėl dar neįvykusios raumenų adaptacijos. Tačiau ilgainiui sportuojant, amino rūgštys tampa begalo svarbus komponentas, kadangi organizmas vis mažiau ima sintetinti baltymus pats, dėl didėjančių resursų.

Vitaminai ir mineralai –maisto papildas nr. 2. Jeigu Jūsų organizmas turi nors vieno vitamino ar mineralo deficitą, didelė tikimybė, jog progresuosite, greičiau išseksite, be to, gali nusilpti imunitetas, imti pulti ligos. Užtikrinti, kad vitaminų ir mineralų netrūktų, ypač svarbu svorį metantiems sportininkams, kadangi skurdi mityba iššaukia daugumos maistinių medžiagų  trūkumą. Būkite užtikrinti, jog gaunate pakankamą kiekį visų medžiagų. Kaip ir minėta, vitaminai ir mineralai – maistas sportui nr. 2.